Balandis 2014

16

Tr

17

Kt

18

Pn

19

Št

20

Sk

21

Pr

22

An

23

Tr

24

Kt

25

Pn

26

Št

27

Sk

28

Pr

29

An

30

Tr

Gegužė 2014

01

Kt

02

Pn

03

Št

04

Sk

05

Pr

06

An

07

Tr

08

Kt

09

Pn

10

Št

11

Sk

12

Pr

13

An

14

Tr

15

Kt

16

Pn

Balandis 2014

16

Tr

17

Kt

18

Pn

19

Št

20

Sk

21

Pr

22

An

23

Tr

24

Kt

25

Pn

26

Št

27

Sk

28

Pr

29

An

30

Tr

Gegužė 2014

01

Kt

02

Pn

03

Št

04

Sk

05

Pr

06

An

07

Tr

08

Kt

09

Pn

10

Št

11

Sk

12

Pr

13

An

14

Tr

15

Kt

16

Pn


Mocartas: visi koncertai fortepijonui ir orkestrui VII
Klaipėdos kamerinis orkestras
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Dirigentas ir solistas Alexander Paley (fortepijonas, JAV)
Programoje: Wolfgang Amadeus Mozart

 

 

 

 

Bilietų kainos
20, 30, 50 Lt

Taikomos nuolaidos

20 proc. – studentams, moksleiviams, senjorams, neįgaliesiems;
Neįgaliesiems, turintiems judėjimo negalią, įėjimas nemokamas (su neįgaliojo vėžimėliu), vienam lydinčiam asmeniui – 20 proc.;
20 proc. – su Laisvalaikio kortele (2 bilietams);
10 proc. – grupėms (20 ir daugiau žmonių).
Išankstinio pirkimo nuolaidos! Sutaupysite 10 proc. bilieto kainos pirkdami jį iš anksto, Klaipėdos koncertų salės kasoje. Likus 3 dienoms iki renginio – nuolaida netaikoma.
Taikomos nuolaidos

Programoje:
Wolfgang Amadeus Mozart Koncertai fortepijonui ir orkestrui
Nr. 25 C-dur, K. 503
Nr. 26 D-dur, „Karūnavimo“, K. 537
Nr. 27 B-dur, K. 595
Koncertinis rondo D-dur, K. 382


 

Mozarto ciklo baigiamasis koncertas
 

Netrukus pasibaigs dvejus metus trukęs pianisto-virtuozo Alexander Paley (JAV) ir Klaipėdos kamerinio orkestro bendradarbiavimas kuriant išskirtines visų Wolfgango Amadeuso Mozarto koncertų fortepijonui interpretacijas. Programoje „Mozartas: visi koncertai fortepijonui ir orkestrui VII“ birželio 8-ąją, penktadienį, 18 valandą bus atlikti trys paskutinieji austrų genijaus koncertai (Nr. 25, 26 ir 27) bei koncertinis rondo. Alexander Paley vėl pasireikš dvigubame – solisto ir dirigento – amplua. Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras, kaip įprasta šiame cikle, bus papildytas pučiamaisiais ir mušamaisiais instrumentais ir priartės prie mažo simfoninio orkestro skambesio.

Fenomenalusis A. Paley publiką visuomet labiausiai žavi tobulu garso valdymu: aiškia artikuliacija, spalvingumu, itin plačia dinamine amplitude – nuo vos girdimų iki intensyviausių proveržių. Klausantis šio virtuozo atrodo, kad jis groja ypač „mocartiškai“. Minkštas ir švelnus tonas, lengva, bet labai dinamiška, energinga ir laisva, tobulai klasicistinė skambinimo maniera – yra tai, dėl ko žavimės šiuo pianistu. Kaskart norime patirti ilgam išliekantį jo muzikavimo įspūdį, pajusti kerinčią įtaigos jėgą, kai atlikėjui pavyksta suvaldyti viso orkestro ir fortepijono garsų jūrą, priversti ją banguoti darniai ir tikslingai. Tai skatina susimąstyti ir dar kartą įsitikinti, kokios neribotos yra šio žmogaus galimybės. Džiugu, kad ši neeilinė asmenybė yra tarp mūsų ir mes turime šansą jos klausytis, su ja bendrauti, ją artimiau pažinti.

Klaipėdos kameriniam orkestrui pasirodymų su A. Paley metu tenka taip pat didelė atsakomybė. Ji reikalauja kruopštaus darbo repeticijose ir begalinio atidumo scenoje su diriguojančiu solistu, nors ir visomis mintimis bei kūnu atiduodančiu save muzikai. Pianisto virtuozinių pasažų ar solinių kadencijų metu orkestras turi būti itin susikaupęs, laiku ir tinkamai įsilieti į visaapimančią garsų tėkmę.

Birželio mėnesį sukanka trys metai, kai Klaipėdos kameriniam orkestrui vadovauja Mindaugas Bačkus. Savo perspektyviniame veiklos plane 2009-aisiais jis rašė: „turime repetuodami pajusti, kad kelias į tobulumą iš tiesų neturi pabaigos.“ Kaip yra dabar? „Dabar esame tame kelyje. Įėjome į tam tikrą ritmą, plečiasi į Klaipėdą atvykstančių ir su mumis dirbančių pasaulinio lygio solistų bei dirigentų ratas.“

Savo darbo pradžioje kaip vieną iš tikslų meno vadovas akcentavo darnų kolektyvo grojimą be dirigento. Paklaustas, kiek pavyko priartėti prie norime rezultato, Mindaugas atsakė: „mes daug grojame be dirigento. Tai sutelkia kolektyvą jautresniam klausymui ir darnesniam tarpusavio ryšiui, geresniam vienas kito girdėjimui. Šios savybės turi pozityvios įtakos ir koncertuojant su dirigentais. Man sunku vertinti mūsų progresą, nes esu su orkestru kasdien. Bet sprendžiant iš atvykstančių svečių komentarų, esame teisingame kelyje. Jiems daro įspūdį pati orkestro „šeima“. Norėčiau sukurti glaudžią ir neabejingą ne tik orkestro, bet, apskritai, menininkų bendruomenę.“

Kalbėdamas apie Mozarto ciklo pabaigtuves Mindaugas prisipažino: „laukiame šio koncerto nekantriai, nes jis turėtų apvainikuoti visą ciklą. Po jo apibendrinsime rezultatus, ką sužinojome naujo, ko išmokome iš solisto. Iš tiesų, turėjome labai išsamią pažintį su Mozarto fortepijoniniais koncertais, sukurtais įvairiais kūrybos periodais. Nagrinėjome jų stilistinius skirtumus, komponavimo niuansus ir t. t. Buvo padaryti visų koncertų įrašai, tad tikimės geriausius iš jų išleisti kompaktinėje plokštelėje.“

Pacituosiu dar vieną Mindaugo mintį, su kuria jis atvyko į Klaipėdą: „pats didžiausias priešas – apatija, pats didžiausias draugas – idealizmas ir tikėjimas.“ Idealizmo ir tikėjimo vedami M. Bačkus, A. Paley ir Klaipėdos kamerinis orkestras suvienijo savo pastangas ir pirmą kartą Lietuvoje atliko visus Mozarto fortepijoninius koncertus. Šį koncertų ciklą dar ilgai minėsime tarp reikšmingiausių Klaipėdos koncertų salės meninių įvykių.


KKS informacija
 

« atgal

FOTOGALERIJA   ARCHYVAS  
© 2010 Visos teisės saugomos
Svetainių kūrimas ADME