Mažoji fortepijono istorija
Kaip atsirado šiuolaikinis fortepijonas? Ar fortepijonas ir pianinas yra tas pat, ar tai yra skirtingi instrumentai?
2024 spalis 30
19:00
Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčia (Savanorių 4, Klaipėda)
Meno vadovas Mindaugas Bačkus
Vidmantas Bartulis ,,Stabat Mater“, Česlovas Sasnauskas ,,Requiem“
Nemokamai
Visų Šventųjų dienos ir Vėlinių išvakarėse Klaipėdos choras „Aukuras“ su Klaipėdos kameriniu orkestru kviečia prisiminti išėjusiuosius skambant dviem išskirtiniams lietuvių muzikos kūriniams. Tai tautinės muzikos klasiko Česlovo Sasnausko (1867–1916) „Requiem“ ir XX a. pabaigos lietuviškąjį naujosios muzikos peizažą formavusio neoromantiko Vidmanto Bartulio (1954–2020) „Stabat Mater“.
1915 m. sukurtas Sasnausko „Requiem“ e-moll, pasak muzikologės Rasos Murauskaitės, laikomas pirmuoju ryškiu šio žanro pavyzdžiu lietuvių muzikinėje tradicijoje. Daugiau nei po šimto metų parašyta Bartulio „Stabat Mater“ (2019), be jokios abejonės, yra šios tradicijos tąsa. Bartulis savo kūryboje nevengė sakralinės tematikos – „Stabat Mater“ sukurta pagal XIII a. kanoninį lotynišką sekvencijos tekstą. Šis kūrinys – viena paskutinių šios autoriaus kompozicijų, tad jos atlikimas simboliškai primins ir prieš keletą metų Anapilin išėjusį kompozitorių.
Renginys gali būti fotografuojamas, filmuojamas. Nuotraukos ir vaizdo įrašai būtų naudojami Klaipėdos koncertų salės socialinių tinklų paskyrose ir kitose komunikacijos priemonėse. Dalyvaudami renginyje patvirtinate, kad esate apie tai informuotas ir sutinkate, kad Jus neidentifikuojanti vaizdo medžiaga būtų naudojama viešinti renginį.
Jei pageidaujate, kad paskelbta nuotrauka su Jūsų atvaizdu būtų pašalinta, susisiekite – gidone.vaitkuviene@koncertusale.lt, +370 650 17 988.