Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“

Pasākuma datums

2023 aprīlis 20

Sākums

18:30

Ilgums

1 val. 50 min. (su pertrauka)

Pasākuma vieta

KIaipėdos koncertų salė

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas

Solistė

Viktorija Miškūnaitė (sopranas)

Dirigentas

Cyril Diederich (Prancūzija)

Programma

Maurice Ravel, Hector Berlioz

Biļešu cena

18 €

Pirkt biļetes
Pasākuma apraksts
Informācija klausītājiem
Atlaides

Prancūzų simfoninės muzikos vakaras – nuo rytietiškų fantazijų iki nežabotos aistros

Šis festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ koncertas – bendra prancūzų kūrėjų, dirigento ir lietuvių atlikėjų intriguojanti muzikos puokštė. Programa „Prancūzų muzikos šedevrai“ į Klaipėdą subūrė Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą, solistę Viktoriją Miškūnaitę ir prancūzų dirigentą Cyrilą Diedrichą. Stipri atlikėjų komanda interpretuos reikšmingus Maurice‘o Ravelio ir Hectoro Berliozo kūrinius. Jie balandžio 20 dieną, ketvirtadienį, 18.30 valandą skambės Klaipėdos koncertų salėje.

Savo spindinčiu sopranu koncertą praturtins Viktorija Miškūnaitė. Viena ryškiausių Lietuvos operos solisčių studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, stažavosi Štutgarto valstybinės muzikos ir atlikimo meno aukštosios mokyklos operos studijoje. „Ji – ne žvaigždė. Ji – spinduliuojantis deimantas, kuriuo gali džiaugtis iš arti“, – apie V. Miškūnaitę atsiliepė Vokietijos teatro legenda vadinamas režisierius Jürgenas Flimmas.

Respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė nuo 2015 metų yra Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė, kurianti pagrindinius vaidmenis, tarp jų: Manon (J. Massenet „Manon“), Mikaela (G. Bizet „Karmen“), Violeta (G. Verdi „Traviata“), Miuzetė (G. Puccini „Bohema“), Džuljeta (V. Bellini „Montekiai ir Kapulečiai“), Maršalienė (R. Strauss „Rožės kavalierius“) ir kiti. Manon ir Džiuljetos vaidmenys tapo lemtingi – jų dėka solistė du kartus tapo „Auksinių scenos kryžių“ laureate.

Kaip prancūzų muzikos žinovas festivalyje svečiuosis dirigentas Cyrilas Diedrichas, muzikos kritikų vadinamas vienu geriausių Prancūzijos dirigentų. Jo dirigavimas apibūdinamas kaip labai įtaigus, demonstruojantis įsigilinimą į atliekamą muziką, darantis poveikį kiekvienam klausytojui. Prieš dirigavimą vaikystėje pažinęs fortepijoną, vėliau su pagyrimu baigęs valtornos studijas, C. Diedrichas pasuko į dirigavimą ir jau studijuodamas rinko apdovanojimus tarptautiniuose konkursuose. Per karjerą teko vadovauti ir diriguoti įvairiems operos ir simfoniniams orkestrams.

Operos žanras labai svarbus C. Diedricho karjeroje. Jis rengė pastatymus ir dirigavo teatruose, iš jų minėtini nacionaliniai Monpeljė, Paryžiaus, Reino operos teatrai, „Opéra Comique“, Ženevos „Grand Théâtre“, Avinjono, Viši, Marselio, Nanto, Ciuricho, Lozanos, Romos operos teatrai, Olandijos nacionalinė opera, Berlyno „Deutsche Oper“, Venecijos „La Fenice“, taip pat Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras. Būtent jis Lietuvoje statė operą „Manon“, kuri V. Miškūnaitei atnešė pirmąjį „Auksinį scenos kryžių“.

Modesto Pitrėno vadovaujamas Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) – vienas prestiziškiausių, brandžiausių ir žymiausių Lietuvos muzikos kolektyvų, kurio interpretacinį braižą ilgus metus formavo dabartinis orkestro garbės dirigentas Juozas Domarkas. Kolektyvas kasmet surengia apie 50 koncertų Lietuvoje, dažnai gastroliuoja užsienyje. Orkestrui yra dirigavę istorinės asmenybės ir pasaulinio garso batutos meistrai, o sukauptame repertuare – tiek praėjusių epochų oratorinio bei simfoninio žanro kūriniai, tiek moderni šiuolaikinė muzika, kurios kontekste išsiskiria solidžios lietuvių kompozitorių partitūros.

Prancūzų muzikos šedevrų programoje – trys klausytojų dėmesio vertos kompozicijos. Maurice‘o Ravelio choreografinė poema dideliam orkestrui „Valsas“ pirmiausia buvo sumanyta kaip baletas, tačiau ilgainiui labiausiai pamėgta kaip simfoninis kūrinys. Kūrinio pavadinimas kiek apgaulingas, veikiau metafora, kurios muzikoje – nelyginant valso žanro destrukcijoje – Ravelis įkūnijo neseniai pasibaigusio Pirmojo pasaulinio karo refleksijas. „Valso“ pradžioje kompozitorius paliko antraštę: „Banguojantys debesys per plyšius žvelgia į šokančias poras. Po truputį debesys išsisklaido. Atsiveria didžiulė salė, kurioje sūkuriuoja gausi minia. Scena pamažu apšviečiama. Šviesos intensyvumas pasiekia fortissimo. Imperijos teismas, maždaug 1855 m.“

To paties kompozitoriaus dainų ciklas sopranui ir orkestrui „Šecherazada“ – įsimintinas kūrinys, parašytas 1903 metais. Jis laikomas vienu pirmųjų orientalistinės harmonijos eksperimentų kompozitoriaus kūryboje. Šiame dainų cikle girdėti rytietiško skambesio akcentai, tapę dažnu reiškiniu to meto kompozitorių kūryboje. Ilgiausioje dainoje „Azija“ – bundančios Arabijos ir Indijos fantazijos nuotaikos, o dramatiška kulminacija įkūnija Kinijos pasaulį. Dainoje apie jauną vergę „Užburtoji fleita“ pinasi liūdesys ir džiaugsmas, o paskutinėje dalyje „Abejingasis“ apdainuojamos poeto vilionės.

Koncerto finalui pasirinkta Hectoro Berliozo „Fantastinė simfonija“, kurią būtų teisinga pavadinti psichologine poema. Kompozitorius buvo vienas drąsiausių novatorių simfoninės muzikos istorijoje, tradicines romantikų idėjas – nusivylimą, vienatvę, asmenybės ir aplinkos konfliktą – jis įkūnydavo savo herojams kurdamas neįprastas situacijas. „Fantastinės simfonijos“ gimimą inspiravo aistringa autoriaus meilė airių aktorei Harriet Smithson. Vos nuskambėjus pirmiesiems kūrinio taktams, klausytojas pasineria į fantastinį nežabotų aistrų pasaulį, tarytum sapną ar spalvotas haliucinacijas.

Intriguojantys „Prancūzų muzikos šedevrai“ laukia klausytojų dėmesio!

  • Klaipėdos koncertų salės renginiuose rekomenduojame dėvėti medicinines kaukes ar respiratorius.
  • Į koncertus rekomenduojama neiti, jei turite ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų (čiaudėjate, kosėjate), kitų užkrečiamųjų ligų požymių, karščiuojate (tokiais laikomi turintys 37,3 laipsnių temperatūros).
  • Renginys gali būti fotografuojamas, filmuojamas. Nuotraukos ir vaizdo įrašai būtų naudojami Klaipėdos koncertų salės socialinių tinklų paskyrose ir kitose komunikacijos priemonėse. Dalyvaudami renginyje patvirtinate, kad esate apie tai informuotas ir sutinkate, kad Jus neidentifikuojanti vaizdo medžiaga būtų naudojama viešinti renginį. Jei pageidaujate, kad paskelbta nuotrauka su Jūsų atvaizdu būtų pašalinta, susisiekite – gidone.vaitkuviene@koncertusale.lt, 8 650 17988.
  • 10 proc. – grupėms (20 ir daugiau žmonių);
  • 25 proc. – asmenims, turintiems Klaipėdiečio kortelę (išskyrus edukaciją). Nuolaida taikoma vienam bilietui. Atvykus į renginį, bilieto kontrolieriui būtina pateikti galiojančią Klaipėdiečio kortelę bei tapatybę patvirtinantį dokumentą. Bilietai.lt sistemoje įsigyti bilietą su nuolaida galima tik kitą dieną po Klaipėdiečio kortelės paskyros sukūrimo. Nuolaidos netaikomos repertuaro edukacinėms programoms ir komercinių organizatorių renginiams.
  • 50 proc. – studentams, moksleiviams, senjorams, neįgaliesiems;
  • 50 proc. – vaikams iki 7 metų (į edukacines programas);
  • Neįgaliesiems, turintiems judėjimo negalią, įėjimas nemokamas (su neįgaliojo vežimėliu), vienam lydinčiam asmeniui – 50 proc. (pateikus neįgalaus asmens pažymėjimą);
  • 100 proc. – Klaipėdos meno mokyklų moksleiviams, studentams (Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos, Klaipėdos Juozo Karoso muzikos mokyklos, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos, Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto, Klaipėdos Adomo Brako dailės mokyklos). Nuolaida galioja tik pateikus galiojantį meno mokyklos pažymėjimą. Bilietams taikomas 1,20 Eur bilietų platintojo sistemos aptarnavimo mokestis. Bilietus galima įsigyti tik Klaipėdos koncertų salės bilietų kasoje.
  • 100 proc. – neįgaliajam ir jį lydinčiam, priskirtam asistentui. Bilietams taikomas 1,20 Eur bilietų platintojo sistemos aptarnavimo mokestis. Šiam mokesčiui nuolaida nėra taikoma. Atvykus į renginį, bilieto kontrolieriui būtina pateikti galiojantį neįgaliojo pažymėjimą.
  • Nuolaidos nėra taikomos BILIETAI LT aptarnavimo mokesčiui (1,20 Eur).
  • Į vakarinius koncertus, išskyrus edukacinius projektus, ikimokyklinio amžiaus vaikai neįleidžiami.
Atgriezties atpakaļ

Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“

Pasākuma datums

2023 aprīlis 20

Sākums

18:30

Ilgums

1 val. 50 min. (su pertrauka)

Pasākuma vieta

KIaipėdos koncertų salė

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas

Solistė

Viktorija Miškūnaitė (sopranas)

Dirigentas

Cyril Diederich (Prancūzija)

Programma

Maurice Ravel, Hector Berlioz

Biļešu cena

18 €

Pirkt biļetes
Pasākuma apraksts
Informācija klausītājiem
Atlaides

Prancūzų simfoninės muzikos vakaras – nuo rytietiškų fantazijų iki nežabotos aistros

Šis festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ koncertas – bendra prancūzų kūrėjų, dirigento ir lietuvių atlikėjų intriguojanti muzikos puokštė. Programa „Prancūzų muzikos šedevrai“ į Klaipėdą subūrė Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą, solistę Viktoriją Miškūnaitę ir prancūzų dirigentą Cyrilą Diedrichą. Stipri atlikėjų komanda interpretuos reikšmingus Maurice‘o Ravelio ir Hectoro Berliozo kūrinius. Jie balandžio 20 dieną, ketvirtadienį, 18.30 valandą skambės Klaipėdos koncertų salėje.

Savo spindinčiu sopranu koncertą praturtins Viktorija Miškūnaitė. Viena ryškiausių Lietuvos operos solisčių studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, stažavosi Štutgarto valstybinės muzikos ir atlikimo meno aukštosios mokyklos operos studijoje. „Ji – ne žvaigždė. Ji – spinduliuojantis deimantas, kuriuo gali džiaugtis iš arti“, – apie V. Miškūnaitę atsiliepė Vokietijos teatro legenda vadinamas režisierius Jürgenas Flimmas.

Respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė nuo 2015 metų yra Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė, kurianti pagrindinius vaidmenis, tarp jų: Manon (J. Massenet „Manon“), Mikaela (G. Bizet „Karmen“), Violeta (G. Verdi „Traviata“), Miuzetė (G. Puccini „Bohema“), Džuljeta (V. Bellini „Montekiai ir Kapulečiai“), Maršalienė (R. Strauss „Rožės kavalierius“) ir kiti. Manon ir Džiuljetos vaidmenys tapo lemtingi – jų dėka solistė du kartus tapo „Auksinių scenos kryžių“ laureate.

Kaip prancūzų muzikos žinovas festivalyje svečiuosis dirigentas Cyrilas Diedrichas, muzikos kritikų vadinamas vienu geriausių Prancūzijos dirigentų. Jo dirigavimas apibūdinamas kaip labai įtaigus, demonstruojantis įsigilinimą į atliekamą muziką, darantis poveikį kiekvienam klausytojui. Prieš dirigavimą vaikystėje pažinęs fortepijoną, vėliau su pagyrimu baigęs valtornos studijas, C. Diedrichas pasuko į dirigavimą ir jau studijuodamas rinko apdovanojimus tarptautiniuose konkursuose. Per karjerą teko vadovauti ir diriguoti įvairiems operos ir simfoniniams orkestrams.

Operos žanras labai svarbus C. Diedricho karjeroje. Jis rengė pastatymus ir dirigavo teatruose, iš jų minėtini nacionaliniai Monpeljė, Paryžiaus, Reino operos teatrai, „Opéra Comique“, Ženevos „Grand Théâtre“, Avinjono, Viši, Marselio, Nanto, Ciuricho, Lozanos, Romos operos teatrai, Olandijos nacionalinė opera, Berlyno „Deutsche Oper“, Venecijos „La Fenice“, taip pat Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras. Būtent jis Lietuvoje statė operą „Manon“, kuri V. Miškūnaitei atnešė pirmąjį „Auksinį scenos kryžių“.

Modesto Pitrėno vadovaujamas Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) – vienas prestiziškiausių, brandžiausių ir žymiausių Lietuvos muzikos kolektyvų, kurio interpretacinį braižą ilgus metus formavo dabartinis orkestro garbės dirigentas Juozas Domarkas. Kolektyvas kasmet surengia apie 50 koncertų Lietuvoje, dažnai gastroliuoja užsienyje. Orkestrui yra dirigavę istorinės asmenybės ir pasaulinio garso batutos meistrai, o sukauptame repertuare – tiek praėjusių epochų oratorinio bei simfoninio žanro kūriniai, tiek moderni šiuolaikinė muzika, kurios kontekste išsiskiria solidžios lietuvių kompozitorių partitūros.

Prancūzų muzikos šedevrų programoje – trys klausytojų dėmesio vertos kompozicijos. Maurice‘o Ravelio choreografinė poema dideliam orkestrui „Valsas“ pirmiausia buvo sumanyta kaip baletas, tačiau ilgainiui labiausiai pamėgta kaip simfoninis kūrinys. Kūrinio pavadinimas kiek apgaulingas, veikiau metafora, kurios muzikoje – nelyginant valso žanro destrukcijoje – Ravelis įkūnijo neseniai pasibaigusio Pirmojo pasaulinio karo refleksijas. „Valso“ pradžioje kompozitorius paliko antraštę: „Banguojantys debesys per plyšius žvelgia į šokančias poras. Po truputį debesys išsisklaido. Atsiveria didžiulė salė, kurioje sūkuriuoja gausi minia. Scena pamažu apšviečiama. Šviesos intensyvumas pasiekia fortissimo. Imperijos teismas, maždaug 1855 m.“

To paties kompozitoriaus dainų ciklas sopranui ir orkestrui „Šecherazada“ – įsimintinas kūrinys, parašytas 1903 metais. Jis laikomas vienu pirmųjų orientalistinės harmonijos eksperimentų kompozitoriaus kūryboje. Šiame dainų cikle girdėti rytietiško skambesio akcentai, tapę dažnu reiškiniu to meto kompozitorių kūryboje. Ilgiausioje dainoje „Azija“ – bundančios Arabijos ir Indijos fantazijos nuotaikos, o dramatiška kulminacija įkūnija Kinijos pasaulį. Dainoje apie jauną vergę „Užburtoji fleita“ pinasi liūdesys ir džiaugsmas, o paskutinėje dalyje „Abejingasis“ apdainuojamos poeto vilionės.

Koncerto finalui pasirinkta Hectoro Berliozo „Fantastinė simfonija“, kurią būtų teisinga pavadinti psichologine poema. Kompozitorius buvo vienas drąsiausių novatorių simfoninės muzikos istorijoje, tradicines romantikų idėjas – nusivylimą, vienatvę, asmenybės ir aplinkos konfliktą – jis įkūnydavo savo herojams kurdamas neįprastas situacijas. „Fantastinės simfonijos“ gimimą inspiravo aistringa autoriaus meilė airių aktorei Harriet Smithson. Vos nuskambėjus pirmiesiems kūrinio taktams, klausytojas pasineria į fantastinį nežabotų aistrų pasaulį, tarytum sapną ar spalvotas haliucinacijas.

Intriguojantys „Prancūzų muzikos šedevrai“ laukia klausytojų dėmesio!

  • Klaipėdos koncertų salės renginiuose rekomenduojame dėvėti medicinines kaukes ar respiratorius.
  • Į koncertus rekomenduojama neiti, jei turite ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų (čiaudėjate, kosėjate), kitų užkrečiamųjų ligų požymių, karščiuojate (tokiais laikomi turintys 37,3 laipsnių temperatūros).
  • Renginys gali būti fotografuojamas, filmuojamas. Nuotraukos ir vaizdo įrašai būtų naudojami Klaipėdos koncertų salės socialinių tinklų paskyrose ir kitose komunikacijos priemonėse. Dalyvaudami renginyje patvirtinate, kad esate apie tai informuotas ir sutinkate, kad Jus neidentifikuojanti vaizdo medžiaga būtų naudojama viešinti renginį. Jei pageidaujate, kad paskelbta nuotrauka su Jūsų atvaizdu būtų pašalinta, susisiekite – gidone.vaitkuviene@koncertusale.lt, 8 650 17988.
  • 10 proc. – grupėms (20 ir daugiau žmonių);
  • 25 proc. – asmenims, turintiems Klaipėdiečio kortelę (išskyrus edukaciją). Nuolaida taikoma vienam bilietui. Atvykus į renginį, bilieto kontrolieriui būtina pateikti galiojančią Klaipėdiečio kortelę bei tapatybę patvirtinantį dokumentą. Bilietai.lt sistemoje įsigyti bilietą su nuolaida galima tik kitą dieną po Klaipėdiečio kortelės paskyros sukūrimo. Nuolaidos netaikomos repertuaro edukacinėms programoms ir komercinių organizatorių renginiams.
  • 50 proc. – studentams, moksleiviams, senjorams, neįgaliesiems;
  • 50 proc. – vaikams iki 7 metų (į edukacines programas);
  • Neįgaliesiems, turintiems judėjimo negalią, įėjimas nemokamas (su neįgaliojo vežimėliu), vienam lydinčiam asmeniui – 50 proc. (pateikus neįgalaus asmens pažymėjimą);
  • 100 proc. – Klaipėdos meno mokyklų moksleiviams, studentams (Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos, Klaipėdos Juozo Karoso muzikos mokyklos, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos, Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto, Klaipėdos Adomo Brako dailės mokyklos). Nuolaida galioja tik pateikus galiojantį meno mokyklos pažymėjimą. Bilietams taikomas 1,20 Eur bilietų platintojo sistemos aptarnavimo mokestis. Bilietus galima įsigyti tik Klaipėdos koncertų salės bilietų kasoje.
  • 100 proc. – neįgaliajam ir jį lydinčiam, priskirtam asistentui. Bilietams taikomas 1,20 Eur bilietų platintojo sistemos aptarnavimo mokestis. Šiam mokesčiui nuolaida nėra taikoma. Atvykus į renginį, bilieto kontrolieriui būtina pateikti galiojantį neįgaliojo pažymėjimą.
  • Nuolaidos nėra taikomos BILIETAI LT aptarnavimo mokesčiui (1,20 Eur).
  • Į vakarinius koncertus, išskyrus edukacinius projektus, ikimokyklinio amžiaus vaikai neįleidžiami.
Atgriezties atpakaļ
Jaunumu vēstules abonements