Amžinas laikas
Klaipėdos choras „Aukuras“
Meno vadovas ir dirigentas Alfonsas Vildžiūnas
- Titulinis
- Repertuaras
- Amžinas laikas
Skambantys Baltijos regiono šalių muzikos puslapiai
„Permainų muzikos“ festivalis tęsiasi ir pristato programą, kurios dėmesio objektas yra šiuolaikinė Baltijos regiono šalių kompozitorių chorinė muzika. Koncerte„Amžinas laikas“ rugsėjo 26 dieną, šeštadienį, 18.30 valandą ją atliks ir savo menines idėjas atskleis Klaipėdos choras „Aukuras“, vadovaujamas Alfonso Vildžiūno. Kolektyvas po trejeto metų pasitiks 30 metų kūrybinės veiklos sukaktį, nors choristų balsai jau skambėjo beveik visuose pasaulio žemynuose.
Kartu su „Aukuru“ sklaidysime Baltijos regiono šalyse gyvenančių šiuolaikinių kūrėjų muzikos puslapius, įsiklausydami į sąskambių grožį, teksto prasmę, stabtelėdami pasigrožėti atlikimo niuansais.Tai bus chorinės lenkų autorių Paveło Łukaszewskio, Andrzejaus Koszewskio kompozicijos, kurios, pasak A. Vildžiūno, Klaipėdoje dar nebuvo atliktos.
Thomas Jennefeltas yra vienas dažniausiai atliekamų dabarties švedų chorinės muzikos autorių. Jo kūrinys „O Domine“ – tai nerimąstingas apmąstymas apie mirtį. Vyrauja kontrastingos ir dramatiškos emocijos, tik pabaigoje ateina susitaikymas, ištirpstantis amžinybėje... Lux aeterna in aeternum…
Latvių muzikai koncerte atstovaus Pēterio Plakidžio „Vidurvasario dainelė“ / „Vasaras vidus dziesmina“ – iš melodingų motyvų nutapytas poetiškas gamtos peizažas.
Šiomis dienomis minimas garsiausio estų kūrėjo Arvo Pärto 85-asis gimtadienis. Šio kompozitoriaus kūrybą žino ir mėgsta ne vien šiuolaikinės muzikos gerbėjai. Programoje suskambės A. Pärto „Magnificat“ – įstabus homofoninės faktūros opusas. Kuklią ir statišką kūrinio harmoninę kalbą lemia originali kompozitoriaus išrasta tintinabuli technika. Ji remiasi trigarsio skambėjimu, kurį autorius traktuoja kaip gamtos fenomeną, neturintį nieko bendro su tonalumu. Kūrinyje atsiskleidžia ir minimalistinių technikų įvairovė: A. Pärtas kruopščiai redukuoja visą kompozicinę medžiagą, iš minimalistų perima ištęsto laiko koncepciją ir naudoja jiems tipišką faktūrinį varijavimą. Pasak estų dirigento Paulo Hilliero, „nepaisant to, kad šie elementai nesunkiai susekami A. Pärto kūriniuose, jo muzika radikaliai skiriasi nuo Glasso, Reicho, Riley’o ir Adamso kūrybos. Svarbiausias skirtingumo aspektas, kad A. Pärto muzika atskleidžia ir atpažįsta kančią“.
Kalbėdami apie mūsų dienų muziką vis dažniau sakome įdomu, bet nebesakome gražu… Tačiau šioje programoje bus tokių kūrinių, apie kuriuos galėsime pasakyti: gražu! Tai ypač liečia lietuviškąją programos dalį. Joje suskambės pripažintų autorių kūryba – Vaclovo Augustino Sonetas „Tu man graži kaip vasaros diena“ (beje, pirmąkart atliktas būtent „Aukuro“), Zitos Bružaitės „Baltoji impresija“, Algirdo Martinaičio „Šlovė viešpačiui“ / „Slava gospodu“ – ir jaunosios kartos kūrėjos, klaipėdietės Ievos Parnarauskaitės „Prie ramių vandenų“.
Kartu su „Aukuru“ muzikuos Beata Ignatavičiūtė (sopranas) ir Konrad Levicki (smuikas). Paskutinį rugsėjo šeštadienį Klaipėdos koncertų saleje jums skambės „Amžinas laikas“!
Į koncertus draudžiama eiti, jei turite ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų (čiaudėjate, kosėjate), kitų užkrečiamųjų ligų požymių, karščiuojate (tokiais laikomi turintys 37,3 laipsnių temperatūros). Asmenys, turintys išvardintus simptomus, į renginį nebus įleidžiami ir pinigai už bilietus nebus grąžinami.
Renginiuose būtina dėvėti apsaugos priemones – veido kaukes ar respiratorius (išskyrus mažamečius vaikus edukaciniuose projektuose).
Temperatūra klausytojams bus matuojama prie bilietų kontrolės.
Festivalio renginiams parduodami bilietai su nežymėtomis vietomis sėdėti. Renginio metu tarp klausytojų bus išlaikyti visi būtini saugumo reikalavimai. Atvykus į koncertą, maloniai Jus palydėsime iki Jūsų vietos. Šeimos nariai turės galimybę sėdėti greta.
Ikimokyklinio amžiaus vaikai į vakarinius koncertus neįleidžiami (išskyrus edukacines programas vaikams).