Iesaldēts laikā
Lietuvas Nacionālā simfoniskā orķestra programma, ko vada diriģents Vilmantas Kaliūnas, šķiet pretnostājas festivāla idejai par pārmaiņām.
2023 oktobris 04
18:30
2 val. (su pertrauka)
Klaipėdos koncertų salė
Liucilė U. Vilimaitė (arfa)
Miglė Markulytė, Anas Qadamani, Lukas Dovydėnas (vaizdo projekcijos)
John Cage, Benjamin Britten, Luciano Berio, Hans Otte, Vidmantas Bartulis, Antanas Jasenka (premjera), Mykolas Natalevičius, Liucilė U. Vilimaitė
Dvigubame rečitalyje – fortepijonas, arfa, būsenos, sapnai ir premjera
Vieną festivalio „Permainų muzika“ vakarą visas dėmesys bus skirtas solo atlikėjoms ir jų instrumentams. Ši patirtis vyks per šiuolaikinės muzikos prizmę, kurioje – garsiausi pasaulio kūrėjai, vaizdo projekcijos bei naujausios lietuviškos idėjos su elektronikos prieskoniu. Dvigubame rečitalyje pasirodys arfininkė Liucilė U. Vilimaitė ir pianistė Gabija Natalevičienė. Jų programa pavadinta „Būsenos“ ir įvyks spalio 4 dieną, trečiadienį, 18.30 valandą Klaipėdos koncertų salėje.
Dviejų dalių koncertą pradės fortepijonas ir jį meistriškai valdanti Gabija Natalevičienė. Siekdama meno daktaro laipsnio Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ji pasinėrė į sakralumo fortepijono muzikoje tyrinėjimus. Tai pianistę paskatino ieškoti naujų interpretacinių spalvų, o rengiamiems koncertams pasirinkti neįprastas formas. Pastaruoju metu pianistė didelį dėmesį skiria šiuolaikinei muzikai, kartu su kompozitoriumi Mykolu Natalevičiumi yra įgyvendinusi ne vieną įdomų projektą.
Respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė teigia, kad šiai programai pasirinktus šiuolaikinių užsienio ir lietuvių autorių kūrinius vienija išraiškos priemonių minimalizmas ir dėmesys tembro raiškai. „Man kaip atlikėjai įdomiausia tyrinėti tembrines fortepijono galimybes, kelių garsų ar harmonijų kombinacijose ieškant jautrių spalvinių niuansų. Todėl ši programa man yra neišsenkantis kūrybos ir inspiracijos šaltinis. Klausytoją ši muzika kviečia nurimti, susitelkti ir įsiklausyti medituojant savo mintis ir vidines būsenas,“ – sako pianistė. Šioje koncerto dalyje skambės Johno Cage’o, Hanso Otte, Vidmanto Bartulio ir Mykolo Natalevičiaus kūriniai.
Antrasis koncerto instrumentas – arfa, retai skambanti solinėse programose, tad kiekvienas susitikimas su ja Klaipėdos koncertų salėje yra išskirtinė proga. Šį kartą ją sukurs jaunosios kartos arfininkė Liucilė U. Vilimaitė. Neseniai ji su pagyrimu baigė arfos ir kompozicijos magistro studijas Hagos Karališkojoje konservatorijoje. Lietuvoje ir užsienyje daug koncertuojanti atlikėja yra tarptautinių konkursų laureatė. Jos muzikinis kelias ypatingas tuo, kad šalia atlikimo meno ji aktyviai pati kuria muziką. Šiame koncerte skambės L. U. Vilimaitės kūrinys arfai „Gūdžiagirės“.
Ko gero, labiausiai intriguoja naujo lietuviško kūrinio premjera. Tai kompozitoriaus, daug kuriančio teatrui, Antano Jasenkos „Muzika arfai“. Pasak atlikėjos L. U. Vilimaitės, jame „natūralus arfos garsas maišysis ir liesis su neatpažįstamu, tarsi iš kito pasaulio suskambančiu elektroniniu arfos garsu, taip duodant aliuziją į kartais visai susimaišančius sapno ir realybės pasaulius“.
Pats autorius pripažįsta, kad jam arfa asocijuojasi su antikos laikotarpiu: „Todėl ir mano muzikos struktūros, slenkančios tiek iš viršaus žemyn, tiek iš apačios aukštyn, atspindi antikinių dermių gravituojančias būsenas.“
A. Jasenka ankstyvuoju kūrybos laikotarpiu intensyviai domėjosi triukšmo muzika, vėliau ji nuėjo į antrą planą. „Kūrinyje „Muzika arfai“ naudoju triukšmus, bet tik kaip arfos rezonuojamų stygų rezultatą. Aš tik išdidinu rezonansus. Gamtoje jau viskas yra savaime – reikia tik fiksuoti. Mano tikslas ir yra tai pabrėžti, nes vedamų garsų sąsajos tai pasiūlo instrumento dėka,“ – apie naują kūrinį pasakoja kompozitorius.
Greta lietuviškų kūrinių L. U. Vilimaitės atliekamoje koncerto dalyje nuskambės audiovizualinė arfos muzikos programa „Išnyrantys sapnai“. Baiginėdama studijas atlikėja ėmėsi ambicingo projekto ir taip gimė vaizdo projekcijos arfos klasika tapusiems Benjamino Britteno, Luciano Berio ir Johno Cage’o kūriniams. Jas sukūrė Miglė Markulytė, Anas Qadamani ir Lukas Dovydėnas. „Vėliau vysčiau šį projektą toliau ieškodama, kokiame formate būtų geriausia pristatyti šiuos kūrinius, ir taip man užsimezgė idėja sukurti pasirodymą tarsi sapną, kuriame vaizdas, garsas ir tekstas drauge sukuria skirtingas miego būsenas, netikėtai išnyrančias mūsų pasąmonėje,“ – pasakoja arfininkė.
Kviečiame patirti šiuolaikinės muzikos būsenas ir sapnus, kuriems klausytojus užburs pianistė Gabija Natalevičienė ir arfininkė Liucilė U. Vilimaitė!
Renginys gali būti fotografuojamas, filmuojamas. Nuotraukos ir vaizdo įrašai būtų naudojami Klaipėdos koncertų salės socialinių tinklų paskyrose ir kitose komunikacijos priemonėse. Dalyvaudami renginyje patvirtinate, kad esate apie tai informuotas ir sutinkate, kad Jus neidentifikuojanti vaizdo medžiaga būtų naudojama viešinti renginį. Jei pageidaujate, kad paskelbta nuotrauka su Jūsų atvaizdu būtų pašalinta, susisiekite – gidone.vaitkuviene@koncertusale.lt, +370 650 17 988.
2023 oktobris 04
18:30
2 val. (su pertrauka)
Klaipėdos koncertų salė
Liucilė U. Vilimaitė (arfa)
Miglė Markulytė, Anas Qadamani, Lukas Dovydėnas (vaizdo projekcijos)
John Cage, Benjamin Britten, Luciano Berio, Hans Otte, Vidmantas Bartulis, Antanas Jasenka (premjera), Mykolas Natalevičius, Liucilė U. Vilimaitė
Dvigubame rečitalyje – fortepijonas, arfa, būsenos, sapnai ir premjera
Vieną festivalio „Permainų muzika“ vakarą visas dėmesys bus skirtas solo atlikėjoms ir jų instrumentams. Ši patirtis vyks per šiuolaikinės muzikos prizmę, kurioje – garsiausi pasaulio kūrėjai, vaizdo projekcijos bei naujausios lietuviškos idėjos su elektronikos prieskoniu. Dvigubame rečitalyje pasirodys arfininkė Liucilė U. Vilimaitė ir pianistė Gabija Natalevičienė. Jų programa pavadinta „Būsenos“ ir įvyks spalio 4 dieną, trečiadienį, 18.30 valandą Klaipėdos koncertų salėje.
Dviejų dalių koncertą pradės fortepijonas ir jį meistriškai valdanti Gabija Natalevičienė. Siekdama meno daktaro laipsnio Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ji pasinėrė į sakralumo fortepijono muzikoje tyrinėjimus. Tai pianistę paskatino ieškoti naujų interpretacinių spalvų, o rengiamiems koncertams pasirinkti neįprastas formas. Pastaruoju metu pianistė didelį dėmesį skiria šiuolaikinei muzikai, kartu su kompozitoriumi Mykolu Natalevičiumi yra įgyvendinusi ne vieną įdomų projektą.
Respublikinių ir tarptautinių konkursų laureatė teigia, kad šiai programai pasirinktus šiuolaikinių užsienio ir lietuvių autorių kūrinius vienija išraiškos priemonių minimalizmas ir dėmesys tembro raiškai. „Man kaip atlikėjai įdomiausia tyrinėti tembrines fortepijono galimybes, kelių garsų ar harmonijų kombinacijose ieškant jautrių spalvinių niuansų. Todėl ši programa man yra neišsenkantis kūrybos ir inspiracijos šaltinis. Klausytoją ši muzika kviečia nurimti, susitelkti ir įsiklausyti medituojant savo mintis ir vidines būsenas,“ – sako pianistė. Šioje koncerto dalyje skambės Johno Cage’o, Hanso Otte, Vidmanto Bartulio ir Mykolo Natalevičiaus kūriniai.
Antrasis koncerto instrumentas – arfa, retai skambanti solinėse programose, tad kiekvienas susitikimas su ja Klaipėdos koncertų salėje yra išskirtinė proga. Šį kartą ją sukurs jaunosios kartos arfininkė Liucilė U. Vilimaitė. Neseniai ji su pagyrimu baigė arfos ir kompozicijos magistro studijas Hagos Karališkojoje konservatorijoje. Lietuvoje ir užsienyje daug koncertuojanti atlikėja yra tarptautinių konkursų laureatė. Jos muzikinis kelias ypatingas tuo, kad šalia atlikimo meno ji aktyviai pati kuria muziką. Šiame koncerte skambės L. U. Vilimaitės kūrinys arfai „Gūdžiagirės“.
Ko gero, labiausiai intriguoja naujo lietuviško kūrinio premjera. Tai kompozitoriaus, daug kuriančio teatrui, Antano Jasenkos „Muzika arfai“. Pasak atlikėjos L. U. Vilimaitės, jame „natūralus arfos garsas maišysis ir liesis su neatpažįstamu, tarsi iš kito pasaulio suskambančiu elektroniniu arfos garsu, taip duodant aliuziją į kartais visai susimaišančius sapno ir realybės pasaulius“.
Pats autorius pripažįsta, kad jam arfa asocijuojasi su antikos laikotarpiu: „Todėl ir mano muzikos struktūros, slenkančios tiek iš viršaus žemyn, tiek iš apačios aukštyn, atspindi antikinių dermių gravituojančias būsenas.“
A. Jasenka ankstyvuoju kūrybos laikotarpiu intensyviai domėjosi triukšmo muzika, vėliau ji nuėjo į antrą planą. „Kūrinyje „Muzika arfai“ naudoju triukšmus, bet tik kaip arfos rezonuojamų stygų rezultatą. Aš tik išdidinu rezonansus. Gamtoje jau viskas yra savaime – reikia tik fiksuoti. Mano tikslas ir yra tai pabrėžti, nes vedamų garsų sąsajos tai pasiūlo instrumento dėka,“ – apie naują kūrinį pasakoja kompozitorius.
Greta lietuviškų kūrinių L. U. Vilimaitės atliekamoje koncerto dalyje nuskambės audiovizualinė arfos muzikos programa „Išnyrantys sapnai“. Baiginėdama studijas atlikėja ėmėsi ambicingo projekto ir taip gimė vaizdo projekcijos arfos klasika tapusiems Benjamino Britteno, Luciano Berio ir Johno Cage’o kūriniams. Jas sukūrė Miglė Markulytė, Anas Qadamani ir Lukas Dovydėnas. „Vėliau vysčiau šį projektą toliau ieškodama, kokiame formate būtų geriausia pristatyti šiuos kūrinius, ir taip man užsimezgė idėja sukurti pasirodymą tarsi sapną, kuriame vaizdas, garsas ir tekstas drauge sukuria skirtingas miego būsenas, netikėtai išnyrančias mūsų pasąmonėje,“ – pasakoja arfininkė.
Kviečiame patirti šiuolaikinės muzikos būsenas ir sapnus, kuriems klausytojus užburs pianistė Gabija Natalevičienė ir arfininkė Liucilė U. Vilimaitė!
Renginys gali būti fotografuojamas, filmuojamas. Nuotraukos ir vaizdo įrašai būtų naudojami Klaipėdos koncertų salės socialinių tinklų paskyrose ir kitose komunikacijos priemonėse. Dalyvaudami renginyje patvirtinate, kad esate apie tai informuotas ir sutinkate, kad Jus neidentifikuojanti vaizdo medžiaga būtų naudojama viešinti renginį. Jei pageidaujate, kad paskelbta nuotrauka su Jūsų atvaizdu būtų pašalinta, susisiekite – gidone.vaitkuviene@koncertusale.lt, +370 650 17 988.