Mazais klavieru stāsts
Kā radās mūsdienu klavieres? Vai pianīns un flīģelis ir viens un tas pats vai arī tie ir dažādi instrumenti?
2023 maijs 13
19:00
1 val. 40 min.
Klaipėdos koncertų salė
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
Robertas Šervenikas
V. Bartulis, A. Kruusmaa (pasaulinė premjera), O. Golijov
Finalinį festivalio koncertą galima apibūdinti kaip kelių giminingų kultūrų sąveikos koncertą. Kultūrų, kurias vienija violončelės garsas. Festivalyje kaleidoskopiškai keitusi savo veidus, atsivėrusi įvairiomis spalvomis, šį vakarą violončelė apibendrina bendrakultūrinį kūrybinį būvį, kviesdama patirti turiningus muzikinius išgyvenimus, jungiančius tautas, jų kūrėjus ir atlikėjus. Koncertas pavadintas pagal vieno žymiausių kompozitorių Osvaldo Golijovo kūrinį „Azul“ (ispaniškai „mėlyna“). Rytų Europos žydų kilmės Argentinos kompozitorius, išsilavinimą įgijęs Izraelyje, šiuo metu gyvenantis JAV, O. Golijovas savo kūryboje jungia kultūrines įtakas iš tų laikų, kai krikščionys, žydai ir arabai gyveno taikoje, jo muzikai „tekant iš trijų kultūros srautų į vieną“. „Azul“– vienas įstabiausių šio šimtmečio koncertų violončelei – gimė per kompozitoriaus patirtį Artimuosiuose Rytuose 2000 m. vasarą. Regioną krėtė smurto banga, o grįžęs į Niujorką O. Golijovas aplankė Haydeno planetariumą. Vėliau jis sakė matęs žemės vaizdus iš viršaus, kurie „tiesiog sukrėtė: kokia graži ši neįtikėtina planeta, kurioje gyvename, žvelgdamas į ją nejauti visų kančių, esančių mūsų planetos paviršiuje.“
Apie kūrybos laisvę koncerte bylos pasaulinė premjera – jaunos ir jau pasaulyje pripažintos, „subtilius garso peizažus tapančios“ estų kompozitorės Alisson Kruusmaa koncertas violončelei ir simfoniniam orkestrui „Ali“ („Sparnai“, 2023 m.), skirtas puikiam suomių violončelininkui Martti Rousi, kuris ir atliks naujausią opusą. „Man šis kūrinys yra laisvės ir judėjimo atspindys, gebėjimas pakilti ir pasiekti aukštumų, kurios kitu atveju būtų nepasiekiamos“, – sako autorė.
Amžinybėn iškeliavusio kompozitoriaus Vidmanto Bartulio ankstyvojo kūrybos laikotarpio Koncertas dviem smuikams ir orkestrui (versija 2 violončelėms ir orkestrui) idėjine prasme turi daug sąšaukų su Broniaus Kutavičius muzika, padariusia didelę įtaką ir pačiam V. Bartuliui. Tad šis kūrinys tarsi įlies lietuviškojo identiteto į bendrakultūrinį programos paveikslą.
Pirmą kartą Lietuvoje skambančius kūrinius atlieka vienas solidžiausių kolektyvų – Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojamas Roberto Šerveniko, ir įspūdingas autoritetingų violončelininkų desantas: Martti Rousi (Suomija), Enrico Dindo (Italija), Marcelis Johannesas Kitsas (Estija), Krzysztofas Karpeta (Lenkija). Tai šių metų konkurso Klaipėdoje žiuri nariai, dovanojantys savo pasaulyje pripažintą meistriškumą šiųmečio violončelės festivalio publikai.
2023 maijs 13
19:00
1 val. 40 min.
Klaipėdos koncertų salė
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
Robertas Šervenikas
V. Bartulis, A. Kruusmaa (pasaulinė premjera), O. Golijov
Finalinį festivalio koncertą galima apibūdinti kaip kelių giminingų kultūrų sąveikos koncertą. Kultūrų, kurias vienija violončelės garsas. Festivalyje kaleidoskopiškai keitusi savo veidus, atsivėrusi įvairiomis spalvomis, šį vakarą violončelė apibendrina bendrakultūrinį kūrybinį būvį, kviesdama patirti turiningus muzikinius išgyvenimus, jungiančius tautas, jų kūrėjus ir atlikėjus. Koncertas pavadintas pagal vieno žymiausių kompozitorių Osvaldo Golijovo kūrinį „Azul“ (ispaniškai „mėlyna“). Rytų Europos žydų kilmės Argentinos kompozitorius, išsilavinimą įgijęs Izraelyje, šiuo metu gyvenantis JAV, O. Golijovas savo kūryboje jungia kultūrines įtakas iš tų laikų, kai krikščionys, žydai ir arabai gyveno taikoje, jo muzikai „tekant iš trijų kultūros srautų į vieną“. „Azul“– vienas įstabiausių šio šimtmečio koncertų violončelei – gimė per kompozitoriaus patirtį Artimuosiuose Rytuose 2000 m. vasarą. Regioną krėtė smurto banga, o grįžęs į Niujorką O. Golijovas aplankė Haydeno planetariumą. Vėliau jis sakė matęs žemės vaizdus iš viršaus, kurie „tiesiog sukrėtė: kokia graži ši neįtikėtina planeta, kurioje gyvename, žvelgdamas į ją nejauti visų kančių, esančių mūsų planetos paviršiuje.“
Apie kūrybos laisvę koncerte bylos pasaulinė premjera – jaunos ir jau pasaulyje pripažintos, „subtilius garso peizažus tapančios“ estų kompozitorės Alisson Kruusmaa koncertas violončelei ir simfoniniam orkestrui „Ali“ („Sparnai“, 2023 m.), skirtas puikiam suomių violončelininkui Martti Rousi, kuris ir atliks naujausią opusą. „Man šis kūrinys yra laisvės ir judėjimo atspindys, gebėjimas pakilti ir pasiekti aukštumų, kurios kitu atveju būtų nepasiekiamos“, – sako autorė.
Amžinybėn iškeliavusio kompozitoriaus Vidmanto Bartulio ankstyvojo kūrybos laikotarpio Koncertas dviem smuikams ir orkestrui (versija 2 violončelėms ir orkestrui) idėjine prasme turi daug sąšaukų su Broniaus Kutavičius muzika, padariusia didelę įtaką ir pačiam V. Bartuliui. Tad šis kūrinys tarsi įlies lietuviškojo identiteto į bendrakultūrinį programos paveikslą.
Pirmą kartą Lietuvoje skambančius kūrinius atlieka vienas solidžiausių kolektyvų – Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, diriguojamas Roberto Šerveniko, ir įspūdingas autoritetingų violončelininkų desantas: Martti Rousi (Suomija), Enrico Dindo (Italija), Marcelis Johannesas Kitsas (Estija), Krzysztofas Karpeta (Lenkija). Tai šių metų konkurso Klaipėdoje žiuri nariai, dovanojantys savo pasaulyje pripažintą meistriškumą šiųmečio violončelės festivalio publikai.